rysuj z nami !- Rysownia

Blender + Unreal Engine 5

Blender + Unreal Engine 5 - kurs

Blender + Unreal Engine 5- Kurs obejmujący zarówno Blender, jak i Unreal Engine 5 pozwala na zdobycie umiejętności w dwóch potężnych narzędziach używanych do tworzenia grafiki 3D, animacji oraz środowisk w czasie rzeczywistym. Kurs taki zazwyczaj koncentruje się na kompleksowym podejściu do produkcji cyfrowych treści, umożliwiając przejście od modelowania 3D i animacji w Blenderze do implementacji tych elementów w Unreal Engine 5, co daje możliwości tworzenia gier, wizualizacji architektonicznych, filmów i projektów interaktywnych.

zapisz się

startujemy od 13.11.2024 w każdą sobotę 18.00-20.30......... Nie przegap zapisów. Zapisz się teraz !
zapisz się

1. Wprowadzenie do Blendera

  • Interfejs użytkownika i narzędzia podstawowe: Omówienie podstawowego interfejsu Blendera, nawigacja po przestrzeni roboczej, skróty klawiszowe.
  • Modelowanie 3D: Wprowadzenie do modelowania siatki (mesh modeling), edycja obiektów, narzędzia takie jak skalowanie, przesuwanie i obracanie.
  • UV Mapping: Przypisywanie tekstur do modelów 3D, praca z mapowaniem UV i tworzenie map tekstur.
  • Rzeźbienie (Sculpting): Techniki tworzenia szczegółowych modeli organicznych (np. postaci) za pomocą narzędzi do rzeźbienia.
  • Teksturowanie i materiały: Tworzenie i stosowanie materiałów na modelach, używanie węzłów (nodes) do tworzenia zaawansowanych efektów materiałowych.
  • Animacja: Podstawy animacji w Blenderze, dodawanie szkieletów, rigging oraz tworzenie prostych animacji.
  • Renderowanie: Wprowadzenie do silników renderujących Eevee i Cycles, podstawowe ustawienia oświetlenia i kamery, a także techniki renderowania.

2. Przygotowanie projektu do eksportu do Unreal Engine 5

  • Optymalizacja modeli: Wskazówki dotyczące optymalizacji modeli 3D do użycia w Unreal Engine, takie jak redukcja ilości wielokątów i tekstur.
  • Eksport: Export modeli z Blendera do Unreal Engine w formatach takich jak FBX czy OBJ, ustawienia eksportu, aby modele były kompatybilne z Unreal Engine.

3. Wprowadzenie do Unreal Engine 5

  • Interfejs Unreal Engine 5: Przegląd interfejsu użytkownika, nawigacja po oknie edytora, omówienie kluczowych funkcji, takich jak panel World Outliner, Content Browser i viewport.
  • Importowanie zasobów: Import modeli, tekstur i materiałów z Blendera do Unreal Engine. Ustawienia importu i konfiguracja materiałów.
  • System Lumen i Nanite: Wprowadzenie do systemu globalnego oświetlenia Lumen oraz technologii Nanite, które pozwalają na zaawansowane renderowanie wysokiej jakości detali.
  • Materiały i tekstury: Tworzenie materiałów w Unreal Engine przy użyciu edytora materiałów, przypisywanie materiałów do zaimportowanych modeli.
  • Oświetlenie i kamery: Tworzenie scen z realistycznym oświetleniem przy użyciu systemu Lumen, konfiguracja kamer i techniki ustawień sceny do realistycznych renderów.

4. Tworzenie interaktywnych środowisk i animacji

  • BluePrints i logika gry: Podstawy systemu Blueprints w Unreal Engine, który pozwala na tworzenie logiki gry bez kodowania. Przykłady, takie jak interakcje, ruch postaci, wyzwalacze i animacje.
  • Animacje i sekwencje: Wykorzystanie narzędzia Sequencer do tworzenia animowanych scen w Unreal Engine, takich jak przeloty kamery lub animacje postaci.
  • Optymalizacja i testowanie projektu: Dostosowywanie projektu w Unreal Engine do płynnego działania, ustawienia renderowania i optymalizacja do uruchomienia w czasie rzeczywistym.
  • Tworzenie scenariuszy i interaktywnych wydarzeń: Łączenie różnych elementów kursu, takich jak modele 3D, Blueprints, oświetlenie i efekty specjalne, w jeden, spójny projekt interaktywny.

5. Zaawansowane funkcje Unreal Engine 5 i integracja z Blenderem

  • Efekty wizualne: Dodawanie efektów specjalnych przy użyciu systemu VFX w Unreal Engine, takich jak cząsteczki, dym, woda czy ogień.
  • Ray Tracing: Korzystanie z ray tracingu do uzyskania bardziej realistycznych efektów świetlnych i cieni.
  • Integracja z VR i AR: Przygotowanie projektu do użycia w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Przykładowe projekty realizowane podczas kursu

  • Modelowanie i renderowanie postaci: Tworzenie realistycznej postaci w Blenderze, eksport do Unreal Engine 5, i umieszczanie jej w interaktywnej scenie.
  • Środowisko architektoniczne: Stworzenie wnętrza budynku w Blenderze, renderowanie go w Unreal Engine, i nawigacja po środowisku przy użyciu Blueprints.
  • Mała gra: Stworzenie prostej gry z interakcjami, w której użytkownik może poruszać się po świecie, wchodzić w interakcje z obiektami i wywoływać efekty wizualne.

Narzędzia i technologie wykorzystywane w kursie

  • Blender: Modelowanie 3D, teksturowanie, rzeźbienie i animacja.
  • Unreal Engine 5: Import modeli, tworzenie materiałów, oświetlenie, Blueprints, system Lumen i Nanite.

Taki kurs umożliwia zdobycie szerokich umiejętności od podstawowych po bardziej zaawansowane, łącząc najlepsze cechy obu programów do stworzenia kompletnych, interaktywnych doświadczeń 3D.